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Information Architecture [Chapter 2: Defining Information Architecture] 를 읽다 본문

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Information Architecture [Chapter 2: Defining Information Architecture] 를 읽다

brebb 2022. 8. 15. 02:19

Information Architecture 책 중에

chapter 2 'Defining Information Architecture'에 대해 원문을 읽어보았다. 

아마 UX를 하는 사람이면 대부분 들어는 봤을 거다. 

나도 들어만 보다가.. 2번을 우연히 접하게 되어 읽게 되었다. 

 


 

이 곰그림! 

꽤 유명해서 대부분 알 거라고 생각한다 ㅎㅎ

 

1. Structuring, organizing, and labeling 

 

Structuring involves determining the appropriate levels of granularity for the information “atoms” in your product or service, and deciding how to relate them to one another.

Organizing involves grouping those components into meaningful and distinctive categories, creating the right contexts for users to understand the environment they are in and what they’re looking at.

Labeling means figuring out what to call those categories and the navigation structure elements that lead to them.

 

Structuring  : 서비스 단위를 잘게 쪼갠 뒤 연결점을 찾는다. 

Organizing  : 위에서 했던 연결점의 요소들을 그룹화한다. 이 부분에서는 사용자의 환경을 고려해서 범용적으로 이해할 수 있는 Context를 만들어야 한다. 

Labeling : 만들어 놓은 그룹들을 뭐라고 부를지 고민한다. 

 

2. Art and science

Disciplines such as usability engineering and methodologies such as ethnography bring the rigor of the scientific method to the analysis of users’ needs and information-seeking behaviors. We’re increasingly able to study patterns of usage and subsequently make improvements to our websites. But the practice of information architecture will never be reduced to numbers; there’s too much ambiguity and complexity. Information architects must rely on experience, intuition, and creativity. We must be willing to take risks and trust our intuition. This is the “art” of information architecture.

→  사용자 패턴에 따라 사이트 개선이 된다는 것을 배울 수 있지만, 정보가 많아지면 모호해진다. 즐, IA는 경험/직관/명확성을

고려해야 함을 인지해야 한다. 

 

3. Toward a Damned Good Information Architecture

그다음에, 정보 생태계를 구성하는 3가지에 대해 언급하는데, 이 부분이 꽤 읽을만한 부분이었다. 

 

 

Context

- information architectures must be uniquely matched to their contexts.

It influences how they think about your products and services.

- The key to success is understanding and alignment.

What makes it unique? Where is the business today, and where does it want to be tomorrow?

→  정보 아키텍처는 데이터아키텍처인데, 이것은 사용자가 제품에 대해 어떻게 생각하는지에 대해 영향을 준다.

 

We’ll discuss the approaches and tools that enable this custom configuration.

→  즉, 각 매체별로 장단점이 있고 사용자의 숨은 의도를 잘 파악 해야한다. (= Understanding, Configuration)

 

Content

we also recognize it as a tool for tasks and transactions; a flexible technology platform : web

1    Ownership 
   The answers to these questions play a huge role in influencing the level of control
   you have over all the other dimensions.

   →  큰정책들이 세워져야 통제를 할 수 있다. 
2    Fromat
   Websites and intranets have become the unifying means of access to
   all digital formats within many organizations.

   →  웹사이트와 인트라넷은 아래 모든 내용(책에서는 많은데, Databases, MS word, PDF등 )들을접근하기 위한 수단이다. 
3    Structure
   All documents are not created equal.
   Some information systems are built around the document paradigm...

   →  모든 문서는 동일한 방식으로 나타내지지 않는다. 정보 특성에 따라 시스템이 구축된다. 
4    Metadata
   These factors determine the extent to which you’re starting from scratch with
   respect to both information retrieval and content management.

   →  Metadata를 이용하여 콘텐츠를 어느정도 수준에서 관리할지 정해진다. 
5    Volume
   How much content are we talking about? A hundred applications?
   A thousand pages? A million documents? How big is the system?

   →  정보의 양에 따라서도 콘텐츠가 정해진다. 
6    Dynamism (변동성) 
   What is the rate of growth or turnover? How much new content will be added next year?
   And how quickly will it go stale?

   →  앞으로 어떻게 될지? (성장률, 이탈률,내년엔 어떻게 될까?)

All of these dimensions make for a unique mix of content and applications, which in turn suggests the need for a customized information architecture.

→   Content 에서 다룬 것들의 요소들을 고려하면 사용자의 필요성에 따른 구조로 설계되기 쉽다.

 

Users

"the people who will use your information environment." → Users

→  정보환경을 활용할사람 

aesthetic preferences, and purchasing behaviors of its customers differed from those of its main competitor....

→  사람들이 좋아한다고 해서 무조건 구매하는 것은 아니더라....

Differences in customer preferences and behaviors within the physical world translate into different information needs and information-seeking behaviors in the context of websites and apps.

→  각자가 처한 상황/정보습득/목적에 따라 구하고자 하는 정보의 선호도는 사람마다 다를 수 있다. 

 

you need to get out there in the real world and study your “users in the mist.”

→  사용성을 알기위해선 직접 나가서 사용자들을 연구해야 한다. 

 

모든 걸 하기 위해서는 발로 뛰는 게 습득하기 쉬운가 보다... 그게 사용자 리서치가 되었던, 부동산이 되었던,,ㅋㅋㅋㅋ

 

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